Blauwdruk

Jij hebt de eerste stap gezet om aan de slag te gaan met jouw bedrijf en de strategie hiervoor.

Jij als ondernemer

Jij bent de basis van je hele bedrijf. En je kunt nog zoveel strategie inzetten, wanneer er nog iets mis zit in deze basis, is het heel lastig een succesvol bedrijf op te bouwen. Misschien is er een stukje onzekerheid.

PERSOONLIJKE USP’S EN BLAUWDRUK

Jouw persoonlijke USP’s

En er zullen altijd ondernemers zijn die een soortgelijk aanbod hebben als jij. Als ZZP’er ben jij als ondernemer het ‘hoofdonderdeel’ van je bedrijf. Het bedrijf draait eigenlijk om jou. Jouw Unique Selling Point is niet jouw unieke aanbod, maar is jouw persoonlijkheid en verhaal.

Mensen moeten de connectie met jou voelen, om het vertrouwen te hebben een aankoop bij je te doen. En de manier om dat te doen, is door jouw persoonlijkheid en verhaal te delen. Jouw persoonlijke USP’s. Sta eens stil bij jouw persoonlijke USP’s waardoor je de connectie aan kunt gaan.

95% van de koopbeslissingen wordt gemaakt door het emotionele brein. Dat is het brein dat gaat over gevoelens en emoties.

5% van de koopbeslissingen wordt gemaakt door het rationele brein.

Jouw USP’s kunnen te maken hebben met..


Jouw herkomst: Waar kom je vandaan? Kom je uit het buitenland of uit een dorp?


Relaties: Ben je single of zit je in een relatie? Of ben je misschien écht een familiemens?


Opleiding: Wat voor opleiding heb je gedaan? Heb je misschien iets heel anders gedaan dan je vak nu, en waarom?


Loopbaan: Welke weg heb jij afgelegd om te komen waar je nu bent? Welke obstakels heb je misschien overwonnen?  Wat voor werkervaring heb je eerder opgedaan die je nu helpt?


Leeftijd: Hoe oud ben je?


Mindset: Hoe ga je met bepaalde situaties om? Wat is jouw visie hierop?


Humor: Maak af en toe een grap en entertain, wanneer jij humor belangrijk vindt.


Interesses: Heb jij een bijzondere interesse of een gek iets waar jij enorm fan van bent?


Hobby’s: Sport je? Misschien hou je van wandelen ?


Gebeurtenissen: Misschien zijn er bepaalde gebeurtenissen in jouw leven geweest die impact op je hebben gemaakt?

Dit zijn allemaal USP’s die jou onderscheiden en die je mag delen om te zorgen voor verbinding en authenticiteit.